De Site
- Home
- Oud nieuws
- Link naar deze site
- Anime Forum (tip)

Pokemon GO
- Evoluties (supertip)

Pokemon info
- Pokédex X/Y
- Pokédex Black/White
- Pokédex HeartGold/SoulSilver
- Pokédex Platinum
- Pokédex Diamond/Pearl
- Pokédex R/S/FR/LG/E
- Pokédex R/B/Y/G/S/C
- Next Gen. Dex
- Fake Pokémon
- Satoshi Tajiri
- Pokemon Namen
- Flippo's

Spellen
- Stel je vraag!
- Pokémon van de Week
- Berrydex
- Release Data
- GameShark
- Evolutie Gids
- Happiness
- Poké Balls
- Overzicht Spellen

Nintendo DS
- Black/White (tip)
- Diamond/Pearl
- Platinum
- Heart Gold/Soul Silver
- Ranger
- Ranger 2:
Shadows of Almia

- Dash
- Mystery Dungeon: Blue
- MD 2: Time & Darkness
- MD 2: Sky

Wii & GameCube
- Battle Revolution
- Pokémon Rumble
- Colosseum
- XD: Gale of Darkness
- Pokémon Channel
- Pokémon Box: R/S

Gameboy
- Red/Blue/Yellow
- Yellow
- Gold/Silver/Crystal
- Crystal
- Ruby/Sapphire/Emerald
- Emerald
- Fire Red/Leaf Green
- Meer Gameboy...

Overige Spellen
- Pokemon Stadium 1
- Pokemon Stadium 2
- Pokemon Snap
- Meer spellen...

Tekenfilm
- Indigo League
- Orange Islands
- Johto Journeys
- Johto L. Champions
- Master Quest
- Advanced
- Advanced Challenge
- Advanced Battle
- Battle Frontier
- Diamond Pearl
- Afleveringen
- Personages
- Specials
- Films
- Gebande afleveringen
- Manga

Plaatjes
- Pokemon
- Allerlei plaatjes
- Kleurplaten
- Fanart
- Achtergronden
- Team Rocket
- Bewegende plaatjes

Kaartspel
- Afbeeldingen
- Lijsten

Multimedia
- Titelsongs
- Pokérap
- Pokemon Karaokemon

Cd's
- 2BA Master
- The first Movie
- Pokemon 2000
- Pokemon 3
- Totally Pokemon

Online Games
- Pikachu Skateboard
- Woordzoeker
- Schuifpuzzel

Interactief
- Downloads

 

Attack Guide

Aanval Type Pow. Acc. PP Beschrijving 2vs2
Absorb Grass 20 100 20 Herstelt zoveel als de helft van de gedane schade 1
Acid Poison 40 100 30 Kan Doels Defense verlagen [10%] 2
Acid Armor Poison     40 Verhoogt Defense sterk  
Aerial Ace Flying 60   20   1
Aeroblast Flying 100 95 5 Heeft vaak Critical Hit 1
Agility Psychic     30 Verhoogt Speed sterk  
Air Cutter Flying 55 95 25 Heeft vaak Critical Hit 2
Amnesia Psychic     20 Verhoogt Special Defense sterk  
Ancientpower Rock 60 100 5 Kan alle stats verhogen [10%] 1
Arm Thrust Fighting 15× 100 20 Valt 2-5 keer aan 1
Aromatherapy Grass     5 Heel party wordt verlost van statusveranderingen  
Assist Normal   100 20 Valt aan met een aanval van een van de pokémon in je team Sp.
Astonish Ghost 30 100 15 Kan Doel doen terugdeinzen [30%] 1
Attract Normal   100 15 Trekt Doel aan als deze van het andere geslacht is 1
Aurora Beam Ice 65 100 20 Kan Doels Attack verlagen [10%] 1
Barrage Normal 15× 85 20 Valt 2-5 keer aan 1
Barrier Psychic     30 Verhoogt Defense sterk  
Baton Pass Normal     40 Wisselt van pokémon, pokémon die wordt ingezet neemt de statsveranderingen van de vorige pokémon over  
Beat Up Dark 10× 100 10 Valt zo vaak als het aantal gezonde pokémon in je party aan 1
Belly Drum Normal     10 Verhoogt Attack heel sterk, verliest de helft van de totale HP  
Bide Normal   100 10 Doet 2-3 beurten niets, valt dan aan met het dubbele van wat hij in die tijd geleden heeft Sp.
Bind Normal 15 75 20 Vangt Doel 1
Bite Dark 60 100 25 Kan Doel doen terugdeinzen [10%] 1
Blast Burn Fire 150 90 5 Neemt een beurt rust als de aanval raakt 1
Blaze Kick Fire 85 90 10 Heeft vaak Critical Hit, kan Doel verbranden [10%] 1
Blizzard Ice 120 70 5 Kan Doel bevriezen [30%] 2
Block Normal   100 5 Zorgt dat Doel niet kan ontsnappen zolang de pokémon in het gevecht blijft 1
Body Slam Normal 85 100 15 Kan Doel verlammen [30%] 1
Bone Club Ground 65 85 20 Kan Doel doen terugdeinzen [10%] 1
Bone Rush Ground 50×2 80 10 Valt 2 keer aan 1
Bonemerang Ground 25× 90 10 Valt 2-5 keer aan 1
Bounce Flying 85 85 5 Ontwijkt aanvallen, valt de beurt erna aan, kan Doel verlammen [30%] 1
Brick Break Fighting 75 100 15 Haalt de effecten weg van aanvallen als Light Screen 1
Bubble Water 20 100 30 Kan Doels Speed verlagen [10%] 2
Bubblebeam Water 65 100 20 Kan Doels Speed verlagen [10%] 1
Bulk Up Fighting     20 Verhoogt Attack en Defense  
Bullet Seed Grass 10× 100 30 Valt 2-5 keer aan 1
Calm Mind Psychic     20 Verhoogt Special Attack en Special Defense  
Camouflage Normal   100 20 Verandert type, in en onder water naar Water, op rotsen in grotten naar Rock, en anders naar Normal  
Charge Electric   100 20 Verhoogt kracht van Electric aanvallen de eerst volgende keer  
Charm Normal   100 20 Verlaagt Doels Attack sterk 1
Clamp Water 35 75 10 Vangt Doel 1
Comet Punch Normal 18× 85 15 Valt 2-5 keer aan 1
Confuse Ray Ghost   100 10 Verwart Doel 1
Confusion Psychic 50 100 25 Kan Doel verwarren [10%] 1
Constrict Normal 10 100 35 Kan Doels Speed verlagen [10%] 1
Conversion Normal     30 Verandert type naar het type van een van de aanvallen van de pokémon  
Conversion 2 Normal   100 30 Verandert type naar het type van de aanval die als laatst op hem gebruikt is  
Cosmic Power Psychic     20 Verhoogt Defense en Special Defense  
Cotton Spore Grass   85 40 Verlaagt Doels Speed sterk 1
Counter Fighting   100 20 Valt aan met dubbel de kracht van een fysieke aanval die vorige beurt hem raakte. Sp.
Covet Normal 40 100 40 Steelt Doels item als hij er zelf geen vast heeft 1
Crabhammer Water 90 85 10 Heeft vaak Critical Hit 1
Cross Chop Fighting 100 80 5 Heeft vaak Critical Hit 1
Crunch Dark 80 100 15 Kan Doels Special Defense verlagen [20%] 1
Crush Claw Normal 75 95 10 Kan Doels Defense verlagen [50%] 1
Curse ???     10 Verhoogt Attack en Defense en verlaagt Speed als hij geen Ghost pokémon is* 1
Cut Normal 50 95 30   1
Defense Curl Normal     40 Verhoogt Defense en de kracht van Rollout en Ice Ball  
Destiny Bond Ghost     5 Als je de volgende beurt wordt uitschakeld, wordt de schuldige pokémon ook uitgeschakeld  
Detect Fighting   *2  5 Houdt de schade van de volgende beurt tegen  
Dig Ground 60 100 10 Ontwijkt aanvallen, valt de beurt erna aan 1
Disable Normal   55 20 Zorgt dat Doel de aanval die hij als laatste gebruikte niet meer kan gebruiken voor een aantal beurten 1
Dive Water 60 100 10 Ontwijkt aanvallen, valt de beurt erna aan 1
Dizzy Punch Normal 70 100 10 Kan Doel verwarren [20%] 1
Doom Desire Steel 120 85 5   ?
Double Kick Fighting 30× 100 30 Valt 2-5 keer aan 1
Double Slap Normal 15× 85 10 Valt 2-5 keer aan 1
Double Team Normal     15 Verhoogt ontwijken  
Double-edge Normal 120 100 15 Doet 1/3 van de gedane schade ook aan zichzelf 1
Dragon Claw Dragon 80 100 15   1
Dragon Dance Dragon     20 Verhoogt Attack en Speed  
Dragon Rage Dragon 40! 100 10 Doet altijd precies 40 HP schade 1
Dragonbreath Dragon 60 100 20 Kan Doel verlammen [30%] 1
Dream Eater Psychic 100 100 10 Werkt alleen als Doel slaapt, herstelt schade 1
Drill Peck Flying 80 100 20   1
Dynamicpunch Fighting 100 50 5 Kan Doel verwarren 1
Earthquake Ground 100 100 10 Doet meer schade als Doel in de grond zit 3
Egg Bomb Normal 100 75 10   1
Ember Fire 40 100 25 Kan Doel verbranden [10%] 1
Encore Normal   100 5 Zorgt dat Doel de aanval die hij als laatste gebruikte 2-6 beurten moet herhalen 1
Endeavor Normal   100 5 Zorgt dat Doel evenveel HP als jij krijgt 1
Endure Normal   *2  10 Zorgt dat hij die beurt altijd minstens 1 HP blijft houden*2  
Eruption Fire 150- 100 5 De kracht is lager hoe lager zijn HP is 2
Explosion Normal 250 100 5 Valt zelf flauw 3
Extrasensory Psychic 80 100 30 Kan Doel doen terugdeinzen [10%] 1
Extremespeed Normal 80 100 5 Valt altijd eerst aan 1
Facade Normal 70 100 20 De kracht is hoger als hij vergiftigd, verlamd of verbrand is 1
Faint Attack Dark 60   20   1
Fake Out Normal 40 100 10 Doet Doel terugdeinzen, raakt alleen de eerst beurt 1
Fake Tears Dark   100 20 Verlaagt Doels Special Defense sterk 1
False Swipe Normal 40 100 40 Laat altijd minstens 1 HP over 1
Featherdance Flying   100 15 Verlaagt Doels Attack sterk 1
Fire Blast Fire 120 85 5 Kan Doel verbranden [30%] 1
Fire Punch Fire 75 100 15 Kan Doel verbranden [10%] 1
Fire Spin Fire 15 70 15 Vangt Doel 1
Fissure Ground K.O. 30 5 Verhoogt nauwkeurigheid 1
Flail Normal   100 15 De kracht is hoger hoe minder HP hij over heeft, de kracht varieert van 20 tot 200 1
Flame Wheel Fire 60 100 25 Kan Doel verbranden [10%], ontdooit iedereen 1
Flamethrower Fire 95 100 15 Kan Doel verbranden [10%] 1
Flash Normal   70 20 Verlaagt Doels nauwkeurigheid 1
Flatter Dark   100 15 Verhoogt Doels Special Attack sterk, verwart Doel 1
Fly Flying 70 95 15 Ontwijkt aanvallen, valt de beurt erna aan 1
Focus Energy Normal     30 Verhoogt kans op Critical Hit  
Focus Punch Fighting 150 100 20 Aanval gaat altijd laatst, en mislukt als de pokémon in die beurt aangevallen wordt. Doet Doel terugdeinzen. 1
Follow Me Normal   100 20 Valt aan met de aanval als laatst gebruikt werd 1
Foresight Normal   100 40 Zorgt dat verhoogde Evasion van Doel niet meer uitmaakt 1
Frenzy Plant Grass 150 90 5 Neemt een beurt rust als de aanval raakt 1
Frustration Normal   100 20 De kracht is hoger hoe minder blij hij is 1
Fury Attack Normal 15× 85 20 Valt 2-5 keer aan 1
Fury Cutter Bug 10 95 20 De kracht is dubbel als hij in de vorige beurt ook hiermee raakte 1
Fury Swipes Normal 18× 80 15 Valt 2-5 keer aan 1
Future Sight Psychic 80 90 15 Valt aan na 2 beurten 1
Giga Drain Grass 60 100 15 Herstelt zoveel als de helft van de gedane schade 1
Glare Normal   75 5 Verlamt Doel 1
Grasswhistle Grass   55 15 Brengt Doel in slaap 1
Growl Normal   100 40 Verlaagt Doels Attack 2
Growth Normal     40 Verhoogt Special Attack  
Grudge Ghost   100 5 Haalt als hij volgende beurt wordt uitgeschakeld al de PP van de aanval die dat deed weg  
Guillotine Normal K.O. 30 5 Verhoogt nauwkeurigheid 1
Gust Flying 40 100 35 Raakt met dubbele kracht als Doel in de lucht is 1
Hail Ice     10 Creëert hagel voor 5 beurten  
Harden Normal     30 Verhoogt Defense  
Haze Ice     30 Neutraliseert statsveranderingen 4
Headbutt Normal 70 100 15 Kan Doel doen terugdeinzen [30%] 1
Heal Bell Normal     5 Heel party wordt verlost van statusveranderingen  
Heat Wave Fire 100 90 10 Kan Doel verbranden [10%] 2
Helping Hand Normal   100 20 Verhoogt kracht van de medespeler  
Hi Jump Kick Fighting 85 90 20 Verliest 1/8 van zijn HP als de aanval mist 1
Hidden Power Normal   100 15 Hidden Power Guide 1
Horn Attack Normal 65 100 25   1
Horn Drill Normal K.O. 30 5 Verhoogt nauwkeurigheid 1
Howl Normal     40 Verhoogt Attack  
Hydro Cannon Water 150 90 5 Neemt een beurt rust als de aanval raakt 1
Hydro Pump Water 120 85 5   1
Hyper Beam Normal 150 90 5 Neemt een beurt rust als de aanval raakt 1
Hyper Fang Normal 80 90 15 Kan Doel doen terugdeinzen [10%] 1
Hyper Voice Normal 90 100 10   2
Hypnosis Psychic   60 20 Brengt Doel in slaap 1
Ice Ball Ice 30+ 90 20 Valt 5 beurten aan met een steeds hoger wordende kracht als de aanval niet mist 1
Ice Beam Ice 95 100 10 Kan Doel bevriezen [10%] 1
Ice Punch Ice 75 100 15 Kan Doel bevriezen [10%] 1
Icicle Spear Ice 10× 100 30 Valt 2-5 keer aan 1
Icy Wind Ice 55 95 15 Verlaagt Doels Speed 2
Imprison Psychic   100 10 Zorgt dat Doel geen aanvallen kan gebruiken die hij kent 1
Ingrain Grass   100 20 Kan niet ontsnappen, herstelt een beetje na elke beurt  
Iron Defense Steel   95 25 Verhoogt Defense sterk  
Iron Tail Steel 100 75 15 Kan Doels Defense verlagen [30%] 1
Jump Kick Fighting 70   25 Verliest 1/8 van zijn HP als de aanval mist 1
Karate Chop Fighting 50 100 25 Heeft vaak Critical Hit 1
Kinesis Psychic   80 15 Verlaagt Doels nauwkeurigheid 1
Knock Off Dark 20 100 20 Haalt Doels item weg 1
Leaf Blade Grass 70 100 15 Heeft vaak Critical Hit 1
Leech Life Bug 20 100 15 Herstelt zoveel als de helft van de gedane schade 1
Leech Seed Grass   90 10 Zorgt dat Doel een zaad aan zich vast krijgt 1
Leer Normal   100 30 Verlaagt Doels Defense 2
Lick Ghost 20 100 30 Kan Doel verlammen [30%] 1
Light Screen Psychic     30 Zorgt dat speciale aanvallen vijf beurten lang halve schade doen  
Lock-on Normal   100 5 Zorgt dat zijn volgende aanval niet mist 1
Lovely Kiss Normal   75 10 Brengt Doel in slaap 1
Low Kick Fighting   100 20 De kracht is hoger hoe zwaarder hij is 1
Luster Purge Psychic 70 100 15 Kan Doels Special Defense verlagen [50%] 1
Mach Punch Fighting 40 100 30 Valt altijd eerst aan 1
Magic Coat Psychic   100 15 Zorgt dat Doel zichzelf aanvalt met speciale aanvallen  
Magical Leaf Grass 60   20   1
Magnitude Ground *7 100 30 De kracht varieert (zie *7), doet meer schade als Doel in de grond zit 3
Mean Look Normal   100 5 Zorgt dat Doel niet kan ontsnappen zolang de pokémon in het gevecht blijft 1
Meditate Psychic     40 Verhoogt Attack  
Mega Drain Grass 40 100 10 Herstelt zoveel als de helft van de gedane schade 1
Mega Kick Normal 120 75 5   1
Mega Punch Normal 80 85 20   1
Megahorn Bug 120 85 10   1
Memento Dark   100 10 Verlaagt Doels Attack en Special Attack sterk, valt zelf flauw 1
Metal Claw Steel 50 95 35 Kan Attack verhogen [10%] 1
Metal Sound Steel   85 40 Verlaagt Doels Special Defense sterk 1
Meteor Mash Steel 100 85 10 Kan Attack verhogen [20%] 1
Metronome Normal   100 10 Valt aan met een bepaalde aanval Sp.
Milk Drink Normal     10 Herstelt de helft van de maximale HP  
Mimic Normal   100 10 Leert aanval die Doel als laatst gebruikte  
Mind Reader Normal   100 5 Zorgt dat zijn volgende aanval niet mist 1
Minimize Normal     20 Verhoogt Evasion, verhoogt kracht van Stomp  
Mirror Coat Psychic   100 20 Valt aan met dubbel de kracht van een speciale aanval die vorige beurt hem raakte. Sp.
Mirror Move Flying     20 Valt aan met de aanval die als laatst op hem gebruikt werd Sp.
Mist Ice     30 Zorgt dat jouw pokémon's stats niet verlaagd kunnen worden  
Mist Ball Psychic 70 100 5 Kan Doels Special Attack verlagen [50%] 1
Moonlight Normal     5 Herstelt HP  
Morning Sun Normal     5 Herstelt HP  
Mud Shot Ground 55 95 15 Verlaagt Doels Speed 1
Mud Sport Ground   100 15 Halveert de kracht van Electric aanvallen  
Muddy Water Water 95 85 10 Kan Doels Accuracy verlagen [30%] 2
Mud-slap Ground 20 100 10 Verlaagt Doels Accuracy 1
Nature Power Normal   95 20 Valt aan met een aanval afhangend van de ondergrond*3 Sp.
Needle Arm Grass 60 100 15 Kan Doel doen terugdeinzen [30%] 1
Night Shade Ghost   100 15 Zorgt dat Doel zoveel HP verliest gelijk aan pokémons level 1
Nightmare Ghost   100 15 Geeft slapende pokémon een nachtmerrie 1
Octazooka Water 65 85 10 Kan Doels nauwkeurigheid verlagen [50%] 1
Odor Sleuth Normal   100 40 Zorgt dat Doels verhoogde ontwijken niet uitmaakt 1
Outrage Dragon 90 100 15 Valt 2-3 beurten aan, is daarna verward Sp.
Overheat Fire 140 90 5 Verlaagt Special Attack sterk 1
Pain Split Normal     20 Zorgt dat beide pokémon het gemiddelde van hun HP aan HP krijgen 1
Pay Day Normal 40 100 20 Krijgt geld na het gevecht 1
Peck Flying 35 100 35   1
Perish Song Normal     5 Geeft alle pokémon in het gevecht de vergaanstatus 4
Petal Dance Grass 70 100 20 Valt 2-3 beurten aan, is daarna verward Sp.
Pin Missile Bug 14× 85 20 Valt 2-5 keer aan 1
Poison Fang Poison 50 100 15 Kan Doel erg vergiftigen [30%] 1
Poison Gas Poison   55 40 Vergiftigt Doel 1
Poison Sting Poison 15 100 35 Kan Doel vergiftigen [30%] 1
Poison Tail Poison 50 100 35 Kan Doel vergiftigen [10%], is vaak Critical Hit 1
Poisonpowder Poison   75 25 Vergiftigt Doel 1
Pound Normal 40 100 35   1
Powder Snow Ice 40 100 25 Kan Doel bevriezen [10%] 2
Present Normal   90 15 Valt aan met een verschillende kracht of herstelt Doels HP 1
Protect Normal   *2  25 Houdt de schade van de volgende beurt tegen*2  
Psybeam Psychic 65 100 10 Kan Doel verwarren [10%] 1
Psych Up Normal     10 Neemt alle statsveranderingen die Doel zichzelf aan doet van hem over 1
Psychic Psychic 90 100 10 Kan Doels Special Defense verlagen [10%] 1
Psycho Boost Psychic 140 90 5 Verlaagt Special Attack sterk 1
Psywave Psychic   80 15 Doet minstens het level van hem aan schade in HP, maximaal 150% daarvan 1
Pursuit Dark 40 100 20 Doet twee keer zo veel schade als Doel wil ontsnappen 1
Quick Attack Normal 40 100 30 Valt altijd eerst aan 1
Rage Normal 20+ 100 20 Verhoogt Attack als Doel hem aanvalt 1
Rain Dance Water     5 Creëert regen voor 5 beurten  
Rapid Spin Normal 20 100 40 Ontsnapt uit gevangenschappen door bijvoorbeeld Leech Seed of Fire Spin 1
Razor Leaf Grass 55 95 25 Heeft vaak Critical Hit 2
Razor Wind Flying 80 100 10 Valt aan in 2 beurten, heeft vaak Critical Hit 2
Recover Normal     20 Herstelt de helft van de maximale HP  
Recycle Normal   100 10 Het item van Doel wordt teruggehaald  
Reflect Normal     20 Zorgt dat fysieke aanvallen vijf beurten lang halve schade doen aan jouw pokémon  
Refresh Normal   100 20 Geneest verlamming, verbranding of vergiftiging  
Rest Psychic     10 Herstelt alle HP, gaat 2 beurten slapen  
Return Normal   100 20 De kracht is hoger hoe blijer hij is 1
Revenge Fighting 60 100 10 De kracht is dubbel als hij vorige beurt is aangevallen 1
Reversal Fighting   100 15 De kracht is hoger hoe minder HP hij over heeft, de kracht varieert van 20 tot 200 1
Roar Normal   100 20 Verjaagt Doel 1
Rock Blast Rock 25× 80 10 Valt 2-5 keer aan 1
Rock Slide Rock 75 90 10 Kan Doel doen terugdeinzen [30%] 2
Rock Smash Fighting 20 100 15 Kan Doels Defense verlagen [50%] 1
Rock Throw Rock 50 90 15   1
Rock Tomb Rock 50 80 10 Verlaagt Doels Speed 1
Role Play Psychic   100 10 Kopieert de ability van Doel 1
Rolling Kick Fighting 60 85 15 Kan Doel doen terugdeinzen [30%] 1
Rollout Rock 30+ 90 20 Valt 5 beurten aan met een steeds hoger wordende kracht als de aanval niet mist 1
Sacred Fire Fire 100 95 5 Kan Doel verbranden [...%] 1
Safeguard Normal     25 Zorgt dat jouw pokémon vijf beurten lang geen status of confusion  
Sand Tomb Ground 15 70 15 Vangt Doel 1
Sand-attack Ground   100 15 Verlaagt Doels nauwkeurigheid 1
Sandstorm Rock     10 Creëert zandstorm voor 5 beurten  
Scary Face Normal   90 10 Verlaagt Doels Speed sterk 1
Scratch Normal 40 100 35   1
Screech Normal   85 40 Verlaagt Doels Defense sterk 1
Secret Power Normal 70 100 20 Doet Doel iets aan afhangend van de ondergrond*4 1
Seismic Toss Fighting   100 20 Zorgt dat Doel zoveel HP verliest gelijk aan pokémons level 1
Selfdestruct Normal 200 100 5 Valt zelf flauw 3
Shadow Ball Ghost 80 100 15 Kan Doels Special Defense verlagen [20%] 1
Shadow Punch Ghost 60   20   1
Sharpen Normal     30 Verhoogt Attack  
Sheer Cold Ice K.O. 30 5 Verhoogt nauwkeurigheid 1
Shock Wave Electric 60   20   1
Signal Beam Bug 75 100 15 Kan Doel verwarren [10%] 1
Silver Wind Bug 60 100 5 Kan Attack, Defense, Special Attack, Special Defense en Speed verhogen [10%] 1
Sing Normal   55 15 Brengt Doel in slaap 1
Sketch Normal     1 Leert aanval die als laatst werd gebruikt voor altijd  
Skill Swap Psychic   100 10 Verwisselt abilities met Doel 1
Skull Bash Normal 100 100 15 Valt aan in 2 beurten, verhoogt Defense eerste beurt 1
Sky Attack Flying 140 90 5 Valt aan in 2 beurten, kan Doel doen terugdeinzen [30%] 1
Sky Uppercut Fighting 85 90 15 Raakt ook als Doel in de lucht is 1
Slack Off Normal   100 10 Herstelt de helft van de maximale HP  
Slam Normal 80 75 20   1
Slash Normal 70 100 20 Heeft vaak Critical Hit 1
Sleep Powder Grass   75 15 Brengt Doel in slaap 1
Sleep Talk Normal     10 Valt aan met een aanval van Doel, werkt alleen als hij slaapt Sp.
Sludge Poison 65 100 20 Kan Doel vergiftigen [30%] 1
Sludge Bomb Poison 90 100 10 Kan Doel vergiftigen [30%] 1
Smellingsalt Normal 60 100 10 Geneest Doels verlamming, de kracht is dan dubbel 1
Smog Poison 20 70 20 Kan Doel vergiftigen [40%] 1
Smokescreen Normal   100 20 Verlaagt Doels nauwkeurigheid 1
Snatch Dark   100 10 Steelt alle zelfeffecterende aanvallen die die beurt worden gebruikt  
Snore Normal 40 100 15 Werkt alleen als hij slaapt 1
Softboiled Normal   100 10 Herstelt de helft van de maximale HP  
Solarbeam Grass 120 100 10 Valt aan in 2 beurten, behalve als de zon schijnt, de kracht wordt minder als het regent 1
Sonicboom Electric 20! 90 20 Doet altijd precies 20 HP schade 1
Spark Electric 65 100 20 Kan Doel verlammen [30%] 1
Spider Web Bug   100 10 Zorgt dat Doel niet kan ontsnappen zolang de pokémon in het gevecht blijft 1
Spike Cannon Normal 20× 100 15 Valt 2-5 keer aan 1
Spikes Ground     20 Schiet stekels rond, die doen schade aan Doels die het gevecht in komen  
Spit Up Normal 100 100 10 Werkt alleen als er voorraad is opgeslagen, de kracht hangt af van de opgeslagen voorraad 1
Spite Ghost   100 10 Zorgt dat de aanval die Doel als laatste gebruikte tot 5 PP verliest 1
Splash Normal     40    
Spore Grass   100 15 Brengt Doel in slaap 1
Steel Wing Steel 70 90 25 Kan Defense verhogen [10%]  
Stockpile Normal     10 Slaat voorraad op  
Stomp Normal 65 100 20 Kan Doel doen terugdeinzen [30%] 1
Strength Normal 80 100 15   1
String Shot Bug   95 40 Verlaagt Doels Speed 2
Struggle Normal 50 100 1 Doet zichzelf 1/4 van de toegebrachte schade aan 1
Stun Spore Grass   75 30 Verlamt Doel 1
Submission Fighting 80 80 25 Doet zichzelf 1/4 van de toegebrachte schade aan 1
Substitute Normal     10 Verliest 1/4 van zijn HP, creëert een plaatsvervanger die een tijdje de schade opvangt  
Sunny Day Fire     5 Creëert zon voor 5 beurten  
Super Fang Normal   90 10 Zorgt dat Doel de helft van zijn resterende HP verliest 1
Superpower Fighting 120 100 5 Verlaagt Attack en Defense 1
Supersonic Normal   55 20 Verwart Doel 1
Surf Water 95 100 15   2
Swagger Normal   90 15 Verhoogt Doels Attack sterk, verwart Doel 1
Swallow Normal     10 Werkt alleen als er voorraad is opgeslagen, herstelt HP, hoeveel hangt af van de opgeslagen voorraad  
Sweet Kiss Normal   75 10 Verwart Doel 1
Sweet Scent Normal   100 20 Verlaagt Doels Evasion 2
Swift Normal 60   20   2
Swords Dance Normal     30 Verhoogt Attack sterk  
Synthesis Grass     5 Herstelt HP  
Tackle Normal 35 95 35   1
Tail Glow Bug   100 20 Verhoogt Special Attack sterk  
Tail Whip Normal   100 30 Verlaagt Doels Defense 2
Take Down Normal 90 85 20 Doet zichzelf 1/4 van de toegebrachte schade aan 1
Taunt Dark   100 20 Zorgt dat Doel alleen offensieve aanvallen kan gebruiken 1
Teeter Dance Normal   100 20 Verwart iedereen behalve zichzelf 3
Teleport Psychic     20 Vlucht uit het gevecht  
Thief Dark 40   10 Steelt Doels item als hij er zelf geen vast heeft 1
Thrash Normal 90 100 20 Valt 2-3 beurten aan, is daarna verward Sp.
Thunder Electric 120 70 10 Kan Doel verlammen [30%], nauwkeurgheid verandert bij regen en zon, regen=100, zon=50 1
Thunder Wave Electric   100 20 Verlamt Doel 1
Thunderbolt Electric 95 100 15 Kan Doel verlammen [10%] 1
Thunderpunch Electric 75 100 15 Kan Doel verlammen [10%] 1
Thundershock Electric 40 100 30 Kan Doel verlammen [10%] 1
Tickle Normal   100 20 Verlaagt Doels Attack en Defense 1
Torment Dark   100 15 Zorgt dat Doel niet twee keer achter elkaar dezelfde aanval kan gebruiken 1
Toxic Poison   85 10 Vergiftigt Doel erg 1
Transform Normal   100 10 Verandert in de zelfde soort pokémon als Doel*5 1
Tri Attack Normal 80 100 10 Kan Doel verlammen, verbranden of bevriezen [20%] 1
Trick Psychic   100 10 Wisselt items 1
Triple Kick Fighting 10×+ 90 10 Valt 1-3 keer aan, zolang de aanval gebruikt wordt krijgt hij elke beurt 10 meer kracht 1
Twineedle Bug 20×2 100 20 Valt 2 keer aan, kan Doel vergiftigen [20%] 1
Twister Dragon 40 100 20 Kan Doel doen terugdeinzen [20%] 2
Uproar Normal 50 100 10 Valt 2-5 beurten aan, kan dan niet in slaap worden gebracht Sp.
Vicegrip Normal 55 100 30   1
Vine Whip Grass 35 100 10   1
Vital Throw Fighting 70 100 10 Valt altijd laatst aan 1
Volt Tackle Electric 120 100 15 Doet 1/3 van de gedane schade ook aan zichzelf 1
Water Gun Water 40 100 25   1
Water Pulse Water 60 100 20 Kan Doel verwarren [20%] 1
Water Sport Water     15 Halveert de kracht van Fire aanvallen afgevuurd op je pokémon  
Water Spout Water 150- 100 5 De kracht is lager hoe lager zijn HP is 2
Waterfall Water 80 100 15   1
Weather Ball Normal 50 100 10 De kracht is dubbel als er een speciale weersomstandigheid is, het type hangt daar ook van af*6 1
Whirlpool Water 15 70 15 Vangt Doel 1
Whirlwind Normal   100 20 Verjaagt Doel 1
Will-o-wisp Fire   75 15 Verbrandt Doel 1
Wing Attack Flying 60 100 35   1
Wish Normal   100 10 Laat over 2 beurten de pokémon de helft van zijn totale HP herstellen  
Withdraw Water     40 Verhoogt Defense  
Wrap Normal 15 85 20 Vangt Doel 1
Yawn Normal   100 10 Zorgt dat Doel de volgende beurt in slaap valt 1
Zap Cannon Electric 100 50 5 Verlamt Doel 1

*=Als hij wel een Ghost pokémon is dan verliest hij de helft van zijn totale HP en legt hij een vloek op het Doel.

*2=De aanval kan missen als hij meerdere keren achter elkaar gebruikt wordt

*3=

Gras=Stun Spore
Lang Gras=Magical Leaf
Zee=Surf
Meren=Bubblebeam Onder Water=Hydro Pump
Zand=Earthquake
Grot=Shadow Ball
Rotsen=Rock Slide
Anders=Swift

*4=

Gras: Vergiftigd Doel
Lang Gras: Brengt Doel in slaap
Op zee: Verlaagt Doels Attack
Onder Water: Verlaagt Doels Defense
Meren: Verlaagt Doels Speed
Zand: Verlaagt Doels nauwkeurigheid
Rotsen: Verwart Doel
Grot: Doet Doel terugdeinzen
Anders: Verlamt Doel

*5=Kopieert zijn stats behalve HP, Ability en zijn aanvallen. Van zijn aanvallen krijgt hij echter maar 5 PP.

*6=

Regen: Water
Zon: Fire
Hagel: Ice
Zandstorm: Rock
Anders: Normal

*7=

Magnitude 4: 10
Magnitude 5: 30
Magnitude 6: 50
Magnitude 7: 70
Magnitude 8: 90
Magnitude 9: 110
Magnitude 10: 150

Uitleg (moeilijke) woorden:

[10%], [30%], etc.:

Dit duidt op een bij-effect. Dat wil zeggen dat als de aanval raakt, behalve de schade nog iets meer gedaan kan worden. Mud Shot bijvoorbeeld verlaagt de Speed van het Doel, de pokémon waarop je de aanval gebruikt. Als er iets met procenten bijstaat, dan wil dat zeggen dat als je de aanval raakt er maar in zoveel procent van de gevallen het bij-effect optreedt. Deze percentages worden overigens verdubbeld als je pokémon Serene Grace als ability heeft.

Type:

Elk aanval heeft een type, net zoals de pokémon. Als een bepaalde aanval op een bepaald type schade wil doen, dat kan het zijn dat het helemaal niets, de helft, of het dubbele doet. Dat komt doordat sommige types zwaktes hebben voor sommige typen aanvallen. Welke types dat zijn kun je terugvinden in de Combat Chart. Ook als een pokémon een aanval uitvoert met hetzelfde type als hij, dan is de schade 1,5 keer zo veel. Dit is STAB, Same Type Attack Bonus.

Kracht (Power): niet elke aanval doet even veel schade. Het nummer wat er staat is niet het aantal HP wat eraf gaat, daarvoor is nog veel meer belangrijk. Dat geldt niet als er een ! achter de aanval staat.

Als er een + achter staat betekent dat dat de aanval onder bepaalde omstandigheden meer schade kan doen. Als er een - achter staat betekent dat de aanval onder bepaalde omstandigheden minder schade doet. Wat precies is terug te vinden in de beschrijving.

Als er een × achter staat betekent dat dat de aanval meerdere keren per beurt aanvalt. Hoe vaak zie je in de beschrijving. Als er niks ingevuld staat betekent dat dat de aanval geen (directe) schade doet of altijd variërende schade doet.

Nauwkeurigheid (Accuracy): Een aanval raakt niet altijd. Maar bij elke aanval is het verschillend hoe vaak hij gemiddeld raakt. In deze kolom staat het percentage slagingskans van de aanval. Als er niets staat, betekent dat de aanval vrijwel altijd lukt. Alleen als tegenstander onder water, in de grond of in de lucht zit kan de aanval nog mislukken.

PP (Power Points): Je kunt een aanval niet eeuwig blijven gebruiken. Hoe vaak dat kan staat in de PP. Sommige aanvallen kun je vaker gebruiken, sommige maar een keer. Ook al is het aantal PP voor een aanval vastgesteld, met PP up kan de PP toch nog wat verhoogd worden.Als je naar het Pokémon Center gaat krijgen de aanvallen al hun PP weer terug. Ook zijn er items die PP herstellen.

Beschrijving: Vaak doet een aanval (ook) iets anders als schade. Dat staat hier geschreven.

Sommige dingen zijn misschien heel onduidelijk voor je, daarom leg ik hieronder een aantal termen uit.

Stats in het gevecht.

In het gevecht zijn er 7 stats die tijdelijk verhoogd en verlaagd kunnen worden.

Maximaal 5 keer omhoog of 5 keer omlaag. Als er bij een aanval staat dat hij een stat sterk verhoogd/verlaagd verlaagt hij die met twee punten.

Denk erom dat dit enkel binnen het gevecht is en dat het niets te maken heeft met de statsgetallen die in je Summary staan.

Attack: Om aan te vallen met fysieke aanvallen.

Defense: Verdediging tegen fysieke aanvallen.

Special Attack: Om aan te vallen met speciale aanvallen

Special Defense: Verdediging tegen speciale aanvallen

Speed: Wie er eerst mag aanvallen

Nauwkeurigheid (Accuracy): Hoe vaak de aanvallen raken

Ontwijken (Evasion): Het ontwijken van aanvallen. Let op: normaal heeft een pokémon geen ontwijken, dit kun je dus alleen met de aanvallen opbouwen.

Fysieke en speciale aanvallen

Het ligt aan het type van de aanval of hij fysiek of speciaal is. Dit kun je vinden in de Combat Chart. Ook doet de aanval, als hij hetzelfde type heeft als de pokémon die hem gebruikt, 50% meer schade. Dit wordt STAB, Same Type Attack Boost genoemd.

'Doel':

Dit is de pokémon waarop de aanval wordt uitgevoerd. In gewone gevechten is dat gewoon de tegenstander, maar in 2 vs. 2 gevechten mag je het doel bij de meeste aanvallen zelf kiezen. Dan staat er een 1. Maar bij sommige aanvallen, zoals Surf, is het doel automatisch de tegenstander(s), dan staat er een 2. En enkele aanvallen, zoals Teeter Dance, hebben als doel alle pokémon behalve zichzelf, dan staat er een drie. En een aanval als Perish Song, zo gek als die aanval is, werkt op alle pokémon in het gevecht, inclusief zichzelf. Dan staat er een 4. Er zijn ook uitzonderingen, er staat dan Sp. Lees hieronder:

Uitzondering, Outrage, Petal Dance, Thrash en Uproar: Deze aanvallen vallen in een 2 vs. 2 gevecht een van de tegenstanders aan, maar je mag niet kiezen welke. Als de aanval erna doorgaat zal hij de andere tegenstander raken.

Uitzondering, Assist, Metronome, Mirror Move, Nature Power, Sleep Talk: Bij deze aanvallen mag je ook niet kiezen. Als het een aanval wordt waarbij normaal een Doel wordt gekozen, valt deze ook willekeurig een van de tegenstanders aan.

Uitzondering, Counter, Mirror Coat: Deze aanvallen vallen de pokémon aan die hun die beurt met een fysieke (Counter) of speciale (Mirror Coat) aanval heeft aangevallen. Als dat meerdere pokémon zijn geweest, mislukt de aanval.

Uitzondering, Bide: Deze aanval valt de pokémon aan die hem als laatst aangevallen heeft.

HP (Health/Hit Points):

Dit is het aantal levenspunten wat je hebt. De meeste aanvallen halen bij het Doel wat HP eraf. Als je dat allemaal verliest valt je pokémon flauw. HP kan hersteld worden met items als Potion, maar ook met aanvallen, zoals Recover.

Fysieke en Speciale aanvallen

Sommige aanvallen zijn fysiek, sommige aanvallen speciaal. Dat ligt aan het type. Normal, Flying, Bug, Poison, Fighting, Rock, Ground, Ghost en Steel aanvallen zijn fysiek, terwijl Dragon, Fire, Water, Ice, Electric, Grass, Psychic en Dark aanvallen speciaal zijn. Dit is erg van belang, omdat de kracht van fysieke aanvallen door de Attack stat geregeld wordt, en de speciale aanvallen door de Special (Attack) stat, en die kunnen bij een pokémon soms erg uiteen lopen.

De statsverhogingen/verlagingen:

Attack: Dit is de stat die de kracht van fysieke aanvallen bepaalt.
Defense: Dit is de stat die de verloren HP door een fysieke aanval bepaalt.
Special Attack: Dit is de stat die de kracht van speciale aanvallen bepaalt.
Special Defense: Dit is de stat die de verloren HP door een speciale aanval bepaalt.
Speed: Dit is de stat die bepaalt als hoeveelste de pokémon mag aanvallen.
Accuracy: Dit kan de raakkans van een aanval verhogen of verlagen (niet bij aanvallen zonder Accuracy, zoals Swift)
Evasion: Dit kan de raakkans van een aanval gebruikt op de pokémon verlagen (niet verhogen!) (niet bij aanvallen zonder Accuracy, zoals Swift)

Voor meer informatie, kijk hier.

Statussen:

Vergiftigd (Poisoned): Je krijgt de PSN-status. Elke beurt dat je vecht gaat er een beetje van je HP af.
Erg vergiftigd (Badly Poisoned): Je krijgt ook de PSN-status. Elke beurt dat je vecht gaat er wat van je HP af. Dat wordt elke beurt meer.
Verlamd (Paralyzed): Je krijgt de PRZ-status. Je hebt geen zekerheid dat je kunt aanvallen. Sommige beurten zal je "Fully Paralyzed" zijn en geen aanval kunnen uitvoeren. Ook wordt de Speed verlaagd.
In slaap (Asleep): Je krijgt de SLP-status. Je kunt een tijdje niet aanvallen.
Verbrand (Burned): Je krijgt de BRN-status. Elke beurt gaat er wat van je HP af en je aanvalskracht wordt lager.
Bevroren (Frozen): Je krijgt de FRZ-status. Je kunt een tijdje niet aanvallen
Flauwgevallen (Fainted): Je krijgt de FNT-status. Je kunt niet meer in het gevecht staan.

Naast dat SLP en FRZ na een tijdje vechten weg zijn behoud je die statussen. Er zijn items die ze kunnen genezen. In het Pokémon Center en op een aantal andere manieren genezen ze ook.

Andere aantastingen:

Er zijn ook andere dingen die een pokémon kan hebben. Deze zijn echter anders, ze krijgen geen status en het verdwijnt als de pokémon uit het gevecht gaat.

Verwarring (Confusion): De pokémon valt niet altijd aan. Soms zal hij zichzelf aanvallen in plaats daarvan.
Aangetrokken (Attracted): De pokémon valt niet altijd aan.
Vervloekt (Cursed): De pokémon krijgt elke beurt de schade die de pokémon die de vloek heeft gelegd heeft opgeofferd om de aanval uit te voeren.
Nachtmerrie (Nightmare): De pokémon verliest elke beurt 1/4 van zijn totale HP.
Gevangen (Trapped): De pokémon kan niet ontsnappen en verliest 1/16 van zijn HP elke beurt.
Zaad aan zich vast (Seeded): De pokémon geeft elke beurt wat van zijn HP af aan de pokémon die hem geseeded heeft en de pokémon die in zijn plaats komen. Dat hoeft niet degene te zijn die de aanval heeft uitgevoerd.
Vergaanstatus (Perish Count): De pokémon zal na 3 beurten dit te hebben flauwvallen.

Er zijn er nog meer maar die staan dan in de beschrijving van de aanval erbij uitgelegd.

Hoe ook verwijderen?

Verwarring: Gaat na een tijdje weg, Yellow Flute
Aangetrokken: Als de pokémon die je heeft aangetrokken wisselt of flauwvalt, Red Flute
Nachtmerrie: Als je wakker wordt
Gevangen: Rapid Spin, gaat na 2-5 beurten weg
Zaad aan zich vast: Rapid Spin

Weersomstandigheid/regen/zon/hagel/zandstorm:

Zie Weather Guide

In de lucht:

Dat is als een pokémon net Bounce of Fly heeft gedaan

Onder water:

1. Dat is als een pokémon net Dive heeft gedaan
2. Underwater, als je buiten het gevecht Dive hebt gedaan

In de grond:

Dat is als een pokémon net Dig heeft gedaan

Item:

Zie Item Guide. Items helpen je in het gevecht. Je kunt ze in een beurt gebruiken in plaats van aan te vallen. Een pokémon kan ook één item vasthouden. Dat wordt dan een "hold item" genoemd.

Critical Hit:

Soms doet een aanval meer schade als gewoonlijk. Bij sommige moves gebeurt dat iets vaker als normaal (B.v. Razor Leaf)

Voorraad opslaan:

Met de aanval Stockpile kun je voorraad opslaan. Dat kun je inslikken met Swallow of uitspugen met Spit Up. Je kunt ook eerst meer opslaan door meer keren Stockpile te doen. Dit kan tot maximaal 3 keer.

Party:

De 1-6 pokémon die je bij je hebt.

Abilty:

Zie Abilities Guide

Offensieve aanvallen:

Aanvallen die (normaal gezien) schade doen.

Defensieve aanvallen:

Aanvallen die geen schade doen, maar vaak wel een goed effect hebben op de gebruiker (zoals verhoogde stat.)

Gezonde pokémon:

Pokémon die geen status hebben.

Heb je nog vragen? Stel ze dan op het forum.

 

Anime Wolken
- Anime (Home)
- Pokemon
- Dragonball
- Digimon
- Shin Chan
- Naruto
- Yu-Gi-Oh
- Sailormoon
- Medabots
- Flint
- Rur. Kenshin
- Gundam Wing
- Manga
- Anime Forum (tip)

- Link naar ons
- Contact

Tips
- Pokédex X/Y (supertip)
- Pokédex Black/White
- Black/White (tip)
- Pokédex HeartGold/SoulSilver
- Pokédex Platinum
- Pokédex Diamond/Pearl
- Pokédex R/S/FR/LG/E
- Heart Gold / Soul Silver
- Platinum

Affiliates
- Pokémon Paradijs

 

Designed by aggron

Steel niets van deze site,
tenzij daar toestemming voor is gegeven.